Deklaracja dostępności
Oświadczenie wstępne
Administracja Budynków Komunalnych w Lidzbarku Warmińskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://abklw.pl/.
Data publikacji i aktualizacji strony
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre obrazy nie posiadają tekstów alternatywnych (alt), co utrudnia dostępność dla osób korzystających z czytników ekranu.
- Filmy zamieszczone na stronie nie posiadają napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji dla osób niewidomych.
- Kontrast niektórych elementów strony nie spełnia minimalnych wymagań WCAG 2.1 na poziomie AA.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracowników Administracji Budynków Komunalnych w Lidzbarku Warmińskim, z wykorzystaniem narzędzi automatycznych (np. WAVE) oraz manualnej weryfikacji zgodności z wytycznymi WCAG 2.1.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Administracji Budynków Komunalnych w Lidzbarku Warmińskim — mejlowo sekretariat@abklw.pl lub telefonicznie 89 767 27 50.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Administracja Budynków Komunalnych w Lidzbarku Warmińskim,
- Adres: ul. Lipowa 21, 11-100 Lidzbark Warmiński,
- mejl: sekretariat@abklw.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba Administracji Budynków Komunalnych w Lidzbarku Warmińskim znajduje się pod adresem: ul. Lipowa 21, 11-100 Lidzbark Warmiński.
Budynek, w którym mieści się siedziba, nie jest w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Poniżej opisano kluczowe elementy dostępności architektonicznej:
- Do głównego wejścia prowadzą schody (9 stopni) z poręczą, bez podjazdu dla osób na wózkach inwalidzkich.
- Wejście boczne jest wyposażone w podjazd z poręczami dwustronnymi z podchwytem, prowadzący do sali konferencyjnej, która może pełnić funkcję biura obsługi po wcześniejszym ustaleniu.
- W budynku nie ma obszarów kontroli (np. bramek).
- Biura znajdują się na pierwszym piętrze, dostępne schodami (9 stopni) bez oznaczeń kontrastowych i windy.
- Brak toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami; istniejąca toaleta na parterze jest za mała dla wózka inwalidzkiego.
- Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się 50 metrów od budynku na parkingu ogólnodostępnym.
- Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem bez ograniczeń.
Osoby z niepełnosprawnościami proszone są o wcześniejszy kontakt telefoniczny lub mailowy w celu ustalenia szczegółów wizyty i zapewnienia wsparcia (np. pomocy pracownika przy wejściu): sekretariat@abklw.pl, tel. 89 767 27 50.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Usługa tłumacza polskiego języka migowego (PJM) jest dostępna online po wcześniejszym umówieniu się poprzez e-mail: sekretariat@abklw.pl.